Wednesday, December 2, 2009

Episode 3: Intan Dilyana Datang!!! ◘Part 3◘

Intan buat seketika melihat-lihat bot yang bakal diguna oleh dia dan Kamal. Risau juga sekiranya bot itu bocor. Tapi.. Nanti mesti Kamal akan selamatkannya! Betul!!

Kamal: Aina? Buat apa lagi? Nah amik life jacket..

Loh.. Dapat Life Jacket? Tak jadik lah Kamal nak selamatkan aku nanti.. huhu..  

Kamal: Jom! Meh.. Abang papahkan..
Intan: Okey..

Intan Dilyana masuk ke dalam bot tersebut. Ternyata bot itu memang bersih dan dihias dengan cantik sekali. Ada juga terasa bagai bot ciptaan designer terunggul di seluruh dunia. Terasa selesa, dan besar. Tapi ia bukan bot yang Cruise tu..

Intan: Abang..
Kamal: Ye??
Intan: Kalau Intan terjatuh, Abang selamatkan Intan tak??
Kamal: Mestilah..
Intan: Kalau macam tu.. Intan nak terjunlah bila sampai tengah-tengah..
Kamal: Oh.. Okey..
Intan: Abang kena janji selamatkan eh?
Kamal: Insha-allah..

Sampai sahaja di tengah tasik, Intan terus melompat ke dalam tasik tanpa ragu-ragu. Kamal terkejut dengan tindakan segera Intan Dilyana itu. Tambahan pula, Intan Dilyana membuka Life jacket yang pada mulanya dipakai.

Man#1: What are you doing man?? Save her!!

Kamal kaku tiba-tiba. Rupa-rupanya dia serius. Kamal ingatkan itu hanyalah gurauan semata-mata..

Intan: Abang! Cepatlah! Intan mana pandai berenang ni!! Abang! A..

Apa yang jadi? Adakah Intan bakal tenggelam?

Kamal masih lagi kaku dengan pergerakannya. Masih lagi terkejut. Dia duduk begitu sahaja diatas bot. Melihat Intan sengsara terkapai-kapai di atas permukaan air.

Man#1: Are you crazy man?! save her!!

Kamal memandang wajah lelaki inggeris tersebut dengan perasaan penuh motionless.. Dia tidak boleh berbuat apa-apa. Tiba-tiba saja kakinye menjadi numb. Tidak bergerak.

Intan: Abang! Tolong Intan bang!! Tolong Intan!
Kamal: ...........

Tiba-tiba, Kamal ternampak satu tanduk yang berupa tanduk di atas badan ikan jerung dan pada saat itulah dia teringat. Tasik ini dipenuhi dengan ikan jerung , buaya, piranha dan juga anaconda ! Alamak!!

Tiba-tiba.. SPLASH!!! Air memercik ke arah muka Abang Kamal. Rupa-rupanya, lelaki inggeris yang dari tadi asyik menjerit ke arah Abang Kamal yang terjun ke dalam tasik tersebut lalu mengheret dan menyelamatkan Intan Dilyana. Intan dibawanya ke tebing tasik. Kamal cepat-cepat mendayung botnya ke hujung tasik tersebut. Ahli-ahli Cheerleaders yang lain agak terkejut lalu mereka beramai-ramai pergi ke arah Intan Dilyana yang bagaikan pengsan. Tidak ketinggalan juga Sara dan Scha.

Man#1: Give her some space! Everybody!

Semua orang yang berkumpul di situ cepat-cepat berundur ke belakang. Mat saleh yang sederhana hensem itu menekan-nekan perut Intan Dilyana agar air dalam badannya keluar. Setelah 3 kali menekan, Intan Dilyana tersedar dan terbatuk-batuk sekaligus mengeluarkan air kotor yang berada dalam badannya. Sebaik sahaja dia bangun..

Intan: Abang Kamal.. Abang Kamal..
Kamal: Ye? Aina! Alhamdulillah.. Awak dah bangun..
Intan: Kenapa abang tak selamatkan Intan tadi?
Kamal: Abang.. Um.. Um..
Intna: Kan abang dah kata nak selamatkan Intan..
Kamal: Umm.. Umm..
Man#1: Hey mister! Why didn't you save her? The lady's asking!
Kamal: Umm.. Umm..
Intan: Intan percaya kat abang tau.. Tak sangka abang buat Intan macam ni..

Intan Dilyana perlahan-lahan bangun dengan lemah longlainya. Mat Saleh aka Lelaki Inggeris itu turut membantu. Di saat Kamal mahu bangun sekali menolong Intan Dilyana bangun,

Man#1: Shame on you!
Intan: Abang.. Tak payahlah.. Mamat ni jugak yang baik nak tolong Intan..
Kamal: Abang.. Abang..
Intna: Bye..

Terbeliak mata Kamal melihat Intan Dilyana pergi dipapah oleh Mat Saleh tersebut. Secara tidak sedar, terselit rasa cemburu di hatinya. Apabila Intan dan Mat Saleh tersebut sudah jauh dari pandangan, Kamal yang pada mulanya berdiri melutut dan masih lagi tergamam bagaikan tidak percaya tindakan Intan.

~kABiN iNtAn~

Intan: Nah! Ni upah kau. Ingat agenda esok. Kau kena berpura-pura jadi teman lelaki baru aku, faham, Rick?
Rick: Yes, Intan... But, why do you pay me? I thought I was willing to do it for you...
Intan: Suka hati akulah !
Rick: You know I'm in love with you already..
Intan: Eh! Ko jangan.. Hati aku dah terpaut pada seseorang. Dan orang itu ialah ABANG KAMAL! Aku tak akan alih pandang pada orang lainlah,, Faham??
Rick: Yes..
Intan: Good!

Rupa-rupanya, Lelaki Inggeris tersebut, atau nama sebenarnya, Rick adalah orang upahan Intan Dilyana dan sebagai teman lelaki barunya. Dia juga sebahagian dari plan Intan Dilyana bagi bersatu semula dengan Abang Kamal.

Sesaat kemudian, waktu Rick hendak melangkah keluar, Sara dan Scha masuk ke dalam kabin. Mereka berdua hanya merenung tajam Rick. Rick pula, melambai ke arah mereka berdua menyebabkan mereka berdua melambai kembali. Setelah itu, Rick menutup pintu kabin dengan rapatnya.

Sara: Akak.. Tu kan mat saleh yang tolong akak tadi?
Intan: Ha ah..
Scha: Akak.. Ni.. Akak mesti ada plan baru kan?
Intan: Macam tau-tau aje.. Dia sebenarnya orang upahan akak.. Tak lebih dari itu. Dia bakal menjadi orang tengah yang menjadikan akak dengan Abang Kamal bersatu kembali.. Best nye!!!

Sara hanya merenung kakaknya dengan tajam. Alamak.. Habis! Habis! Tak adalah peluang lagi untuk dia dan Abang Kamal bersama.. Tak sangka rupa-rupanya semua itu lakonan semata-mata!

Intan: Lepas ni, akak dan Abang Kamal akan berkahwin.. Pastu dapat anak kembar, sorang laki sorang perempuan. Kami akan hidup dengan bahagia!!

Scha mencebik mendengar celoteh kakak saudaranya itu. Sesekali dia menutup telinga kerana tidak tahan mendengar kakak saudaranya mengomel sendirian mengimpikan kebahagiaannya bersama Abang Kamal yang diminati ramai pada masa akan datang.. Huh.. MENYAMPAH!

Sedang Intan Dilyana sibuk berceloteh sendirian, dia langsung tidak sedar bahawa Sara sudah pun keluar dari kabin itu kerana tidak tahan langsung dengan celotehannya! Hanya Scha yang tinggal.

Hati Sara kini sedang membara bagai api yang menjilat rumah agam dan berpindah ke rumah yang sederetan dengannya! Dia teramatlah kecewa kerana plannya tidak menjadi untuk memisahkan Abang Kamal dan Intan Dilyana. Nampaknya plan yang dirancang hancuss kerana selepas perlakuan operasi tersebut, Abang Kamal lebih sayangkan Intan dari sebelum ini. Sedang dia menendang-nendang batu di tepi tasik, dia tiba-tiba sahaja mendapat idea.

Sara: YES!! Itu yang perlu aku lakukan!

Sara berhenti menendang batu sebaliknya berlari ke arah kabin The Prettybabes. Bagaimana dia tahu itu kabin The Prettybabes? Entah.. Dia lari dan kemudiannya masuk ke dalam kabin tersebut dengan secepat mungkin. Kebetulan pula, pada ketika itu, ahli-ahli Cheerleaders sedang bermesyuarat.

Ummi: Woi! Ape yang awak buat ni?!
Sara: Saya.. Um.. Agaknya.. Kamu tak kenal saya lagi kowt..
Nina: Tak kenal?? Kami kenall sangat-sangat sapa awak Cik Sara oi.. Perampas kedua Abang Kamal!
Sara: Sebenarnya.. Saya datang sini nak tolong kamu semua..
Ummi: No way.. Get out!
Alyia: Wait Ummi.. Dia boleh tolong kita..
Ummi: Alyia?
Alyia: Ye.. Betul.. Tak percaya? Dia kan adik kepada Intan Dilyana.. Dia boleh jadi SPY kita..
Yana: Hah! Betul tu!
Ummi: Hmm... Tapi saya takut dia backstab kita je.. Kita mana boleh percaya dia sangat..
Alyia: Saya tak rasa begitu..
Sara: So? I have information to tell..
Nina: Wait! Apa motifnya awak nak tolong kami?
Sara: Saya dah tak tahan dah dengan kak Intan tuh!! Dia tak habis-habis nak cakap pasal Abang Kamal dengan dia bersatu.. Saya pon menyampah nak dengar.. Saya nak korang break kan Kak Intan dengan Abang Kamal!

Yana: Sara.. Saya tak tau. Tapi saya teramat yakin. Orang-orang dekat sini pasti kurang percaya kat awak sebab..
Sara: Sebab?
Yana: Sebab awak ni. Musuh kitorang. Saya rasa awak pun faham..
Ummi: Fine!
Alyia: Fine?!
Ummi: Demi abang Kamal. Saya sanggup.
Yana: Ummi.. Are you serius?
Ummi: Yup.. [sob]
Yana: Ummi.. Jangan lah nangis..
Nina: O.. o.. k..
Liya: Nina?! Awak pon setuju?
Nina: Saya tak boleh.. Tengok Ummi sanggup demi cintanya kepada Abang Kamal membuktikan dia memang sayangkan Abang Kamal. Saya tak boleh kalah dengan dia! Sebab Abang Kamal hanyalah untuk perebutan kami berdua!
Sara: Thank you! Saya pasti akan beritahu korang semua tentang perkara terbaru yang Intan Dilyana bakal lakukan..
Alyia: Chop.. Chop.. Ummi? Tetibe setuju? Tadi bukan maen protes lagi.. Nina? Setuju jugak? Nak lawan Ummi? Pastu Ummi nangis? And you're all okey with that??
Cheerleaders: YES!!
Alyia: Masha Allah..

~~~~~~Berbalik ke kabin..

Setelah mesyuarat bersama ahli-ahli Cheerleaders selesai, Sara pulang semula ke kabinnya itu. Dia sudah ada perfect plan untuk menyingkirkan Kak Intan , Ummi dan Nina dari hati Abang Kamal..

Sara: Hahaha.. Diorang tak tau rancangan aku! Padan muka! Cheerleaders gedik! Hahah.. Abang Kamal tu, aku je yang punye! Bukan orang lain! Nanti, lepas diorang singkirkan Kak Intan dari hati Abang Kamal, aku akan ambil kesempatan.. Tak lama lagi Abang Kamal.. Aku yang punya! Ummi dan Nina tak akan sempat nak rampas.. Plan aku perfect!!

Sara berceloteh sendirian mengikut kakaknya yang seorang itu, Intan Dilyana. Sara langsung tidak sedar bahawa ada orang lain di sekelilingnya. Dia bagaikan tidak risau langsung rancangannya itu diketahui orang. Sedang Sara berceloteh sendirian, dia langsung tidak perasan bahawa ketika dia bercakap, dua orang ahli Cheerleaders, iaitu Fatira dan Farhah mendengar perbualan seorang dirinya itu!

Sebaik sahaja Sara masuk ke kabin, Fatira dan Farhah berlari dengan sekuat-kuat hati mereka dan sampai ke kabin The Prettybabes yang menjadi tempat mesyuarat tadi.

Fatira: Korang semua! Jangan bangun lagi!
Farhah: We have HOT Info!
Alyia: Bagitahu lah cepat..
Fatira: Tadi, masa kitorang pergi tandas, kitorang berdua ternampak Sara..
Ummi: Intan Sara Amira?
Farhah: YUP! Dan, masa kitorang tengah jalan-jalan, kitorang terdengar dia bercakap sendirian..
Fatira: Secara ringkasnya, dia kata, dia nak berkomplot dengan kitorang untuk musnahkan Intan Dilyana dan..
Farhah: Dan kemudiannya menyingkirkan Ummi dan Nina di hati Abang Kamal..
Fatira: Dengan mengambil kesempatan dengan secepat mungkin setelah Abang Kamal betul-betul break dengan Intan Dilyana!
Ummi + Nina: What??!!!

Ummi: Farhah.. Betul ke apa yang awak dengar ni? Entah-entah tak korek telinga ke?
Farhah: Betul..
Nina: Pasti? Ke salah dengar ke.. Kak Sara nak sabotaj orang lain ke, Tira..
Fatira: Tak.. Sumpah! Demi Allah! Kitorang berdua dengar dengan jelas!
Alyia: Nampaknya.. Macam mana ni?
Ummi: HUWAAAAAAAAAAAA!!!!
Yana: Ummi! Nanti diorang nampak awak nangis ni, Ummi!
Ummi: Tak kisahlah! Lantak diorang! Ummi tau Ummi tak patut percayakan si Sara tu!! AAAAA!!! Nina..
Nina: Ya?  
Ummi: Jom gi belasah Sara..
Nina: Jom!
Ayu: Ummi, Nina.. Stop!

Ummi + Nina: What? Kenapa? Tak boleh ke?
Ayu: Memang tak boleh !!! It will ruin our plan!
Ummi: OUR plan?
Ayu: Ha.. Lebih kurang.
Cuna: Hmm.. Saya setuju dengan Ayu. Kita tak boleh belasah dia sekarang. Kita belasah dia secara diam. Dengan cara yang boleh menyakiti dirinya..
Syaza: Yang boleh sakitkan dirinya.. Hmm.. Mungkin dengan cara khianati dia? Tapi..
Ummi: Tapi?
Syaza: Tapi kita tak elok lah khianati orang. Orang dah percaya kat kita..
Anna: Betul juga..
Sheqah: Macam nilah.. kita teruskan dengan plan putuskan Abang Kamal dengan Intan Dilyana tapi.. Dalam diam, kita serentak jalankan plan untuk rapatkan Ummi dan Nina dengan Abang Kamal. Okey?
Nina: Saya setuju sangat!!
Ummi: Saya pun!!
Alyia: Okey, semua setuju?
Cheerleaders: Setuju!!!!
Alyia: Lets start planning !

Sementara ahli-ahli Cheerleaders sibuk merancang plan mereka yang terbaru, kita lihat Sara pula di Kabin Intan Dilyana......

Sara: So? Akak setuju tak?
Intan: Setuuuju sangat!!!

Mak adoyai.. Apa pula plan Sara ni?? Takkan nak jadi talam dua muka kot.. huhu...

Sara: Bagos! Scha??
Scha: Scha.. Ikut je.
Sara: Gud! SO, ini plan yang Sara dah rancang. Sara ulang balik keyh, tadi, Sara pergi kat kabin diorang, pastu Sara cakap kat diorang yang Sara nak 'putuskan kak Intan dengan Abang Kamal'.. diorang pulak, dengan selamba je setuju. Tak terpikir ke, Sara ni mastermind! So, lepas ni, Kak Intan akan buat macam kak Intan nak break dengan Abang Kamal. Pastu, Sara akan macam dekat dengan Abang Kamal untuk buat diorang jealous. Tapi dalam dekat ni, secara rahsia lah. Tapi kita tak buat serentak tau.. Macam, dalam 5 hari lepas akak macam nak break dengan dia, Sara akan bertindak. And then, bila dah tahu hubungan Sara dengan Abang Kamal, semua dah tahu.. Pastu, Sara akan break dengan Abang Kamal dan Kak Intan akan ambil balik Abang Kamal lalu memastikan tak ada siapa ambil dia balik. Full proof tau!
Intan: Jap.. Akak ade tak faham.
Sara: Apa?
Intan: Kenapa Sara kena dekat dengan Abang Kamal secara rahsia? Kenapa tak akak yang dekat dengan Abang Kamal?
Sara: Akak.. Kenalah macam tu. Tak ke pelik, bila orang yang macam nak break dengan dia tu, tiba-tiba nak dekat pulak.. Full proof akak, plan kita ni, walau apa pun diorang buat!
Intan: Tapi..
Sara: Tak ada tapi2.. Okey?
Intan: Fine!

0 fan(s):