Monday, September 21, 2009

NoMik Episode 1: The Prettybabes VS The Coolbabes #Part 3#

Group 2: Yana

~ Syaza
~ Hanan
~ Munirah
~ Shera
~ Bella
~ Nia

☻-☻-☻-☻-☻

Yana bertindak membawa mereka ke Kelas 5 Forever. Ketika itu, 5 Forever kosong kerana hari itu hari orientasi untuk Tingkatan 1 dan Tingkatan 4 yang lompat tingkatan. Jadi, tingkatan yang lain semuanya cuti.

Nia: Um, kita nak belajar ke dalam kelas ni?
Yana: Taklah. Kita nak pergi dalam lagi kelas ni. Ikut saya, cepat.

Mereka hanya mengikut sahaja Yana. Tiada kata lain. Syaza dan Hanan sedang berasa risau kerana mesej terbaru dari Sheqah dan Nabilah tidak ada. Mesej terakhir:


From: Sh!q@h

~Okey. We are going in. Dah masuk nanti we'll text ya~


Yana membawa mereka masuk ke dalam bilik stor 5 Forever. Dia menyelak beberapa barang yang disandarkan di dinding. Setelah itu, jelas ternampak sebuah pintu yang berwarna hijau.

Yana: Ambil blindfold ni.

Yana menghulurkan enam blindfold kepada keenam-enam pelajar itu. Mereka kemudian mengikat blindfold ke mata mereka.

Yana: Nia! Masuk dulu. Since you are the one who wants to know sooo much.
Nia: Okey..

Baru sahaja satu langkah masuk, sudah pun terdengar bunyi Nia menjerit AAAAAAAAAAAAAA!! Shera dan Munirah melangkah masuk bersama-sama dan mereka juga menjerit! 1 saat kemudian, terdengar bunyi kuat DUPP!! Seterusnya, Syaza dan Hanan. Mereka masuk juga berlaku perkara yang sama. Apabila mendengar jeritan lima orang tadi, Bella menjadi sedikit takut untuk masuk ke dalam.

Yana: Bella! Go in!
Bella: Takut...
Yana: Nak saya tolong??

Yana lantas menolak Bella masuk ke dalam pintu itu. Apa lagi? Bella menjerit sekuat hatinya! Sampai sahaja dibawah, Bella terus membuka blindfold nya. Syaza, Hanan, Shera, Munirah dan Nia sudah pun membuka blindfold mereka. Mereka terlihat Yana dari muka pintu tempat yang mereka jatuh itu.

Yana: Enjoy your stay here with the cockroaches!
ENAM-ENAM: LIPAS???
Yana: Ha'ah.. And tidak tertinggal , cicak dan juga tikus!
ENAM-ENAM: WHAATt???

hUHUH.. Kesian betul pada mereka.. Memang apa yang Yana katakan itu benar. Tahi cicak merata-rata! Silap-silap, ada juga bercampur dengan telur lipas. Syaza memang geli lipas dan tikus. Tiba-tiba, Hanan terbau sesuatu yang busuk.

Hanan: Ewww!! Bau apa tu? Korang bau tak?
Syaza: Saya bau! BUsuk!!
Bella: Blueekkk! Busuk!!
Shera: Busuknya!!
Nia: Apalah bau busuk tuh??
Munirah: Tu!!!! Ewe!!!!!!
Hanan: HAH??? Ada tikus mati!!!

------------

Group 3: Alyia

~ Nina (TheABS)
~ Niesa (TheABS)
~ Farhana (TheCutebabes)
~ Anna (TheCoolbabes
~ Amira (TheCutebabes)
~ NurAmirahFarzana

♥-♥-♥-♥-♥

Lain pula kisahnya dengan Alyia. Dia membawa mereka semua ke sebuah tempat. Tempat yang bernama BILIK DENDA. Bilik denda sepatutnya tempat istimewa Cikgu Rosma kerana dia sering mendenda pelajar pada setiap hari. Tetapi, hari ini, Pengetua, Cikgu Rosma dan juga cikgu-cikgu lain dah out, sebab hari orientasi dan juga sebab The Prettybabes sudah pun terang benderang lagi men'volunteer'kan diri untuk menjalankan operasi hari orientasi Tingkatan 4. Tingkatan 1 diuruskan oleh Tingkatan 3 yang telah pun diugut membawa mereka pergi keluar dari sekolah. Hari ini orientasi murid perempuan sahaja. Sebab itulah pelajar lelaki tiada.

Alyia: Okey! Semua masuk ke dalam Bilik Denda!
Anna: Alyia..
Alyia: Yes?
Anna: Kenapa kita datang sini?
Alyia: Just go in and you will find out.

Mereka tidak mahu membangkitkan kemarahan cik Alyia Farzana lalu mereka akur dengan permintaan dia itu. Sebaik sahaja mereka masuk, setiap kaki yang melangkah masuk ke dalam bilik itu terasa melekit-lekit. Sampai di satu ruang dimana kaki mereka tidak mampu bergerak lagi. Rasa macam... glue!

Alyia: SLIME ON!
Yang lain: Huh?!

Sebaik sahaja Alyia berkata SLIME ON, terpancut sejenis liquid yang berwarna hijau juga melekit-lekit di atas kepala mereka.

Anna: Oh My God!
Nina: Geli!!
Farhana: Slime!
Niesa: That is,, taik hidung!!

1 minit tepat, pancutan SLIME itu berhenti.

Nina: Nasib baik..
Anna: I'm sooo slimy..
Alyia: Bye! Saya kena pergi dulu! Enjoy the sea slime!
Amira: Sea Slime?

Sebaik sahaja pintu ditutup, naik level 1 paras air hingga ke buku lali mereka. 5 saat selepas itu, naik ke betis. Kemudian ke lutut dan peha. Akhir sekali, sampai ke leher mereka.

Farzana: Macam mana kita nak gerak keluar ni?
Anna: Hang on! I'll get my phone!
Nina: Mine too!
Anna dan Nina: Eh? Mana ni?
Farhana: Mesti dah terapung sekali dengan slime ni..
Anna: Well... That cellphone is our only hope of getting out!
Niesa: Satu benda je boleh buat. Selam dan cari!
Yang Lain: Ewwww!!!

-----------------

Group 4: Ayu

~ Ain (TheCoolbabes)
~ Anis (TheABS)
~ Liya (TheABS)
~ Fatira (TheCutebabes)
~ Ilya (TheCoolbabes)
~ Marsha

♦-♦-♦-♦-♦

Ayu seperti namanya, memang ayu. Dia membawa keenam-enam ahli groupnya itu ke Kantin. Apa pula rancangan Ayu kali ini?

Ain: Akak..
Ayu: Kenapa?
Ain: Kita nak makan ke?
Ayu: Tunggulah dulu. Waktu rehat belum sampai lagi..
Ilya: ( bisik pada Ain ) Something is going on...
Ain: What do you mean?
Ilya: SMS dari diorang dah tk send yang baru..
Ain: Maksudnya?
Ayu: Okey, semua duduk! And Stop Talking!
Ain dan Ilya: Okey...

Ayu mempelawa mereka duduk di atas bangku kantin itu. Mereka berenam duduk sahaja tanpa bantahan. Ayu kemudiannya mengeluarkan sesuatu dari poketnya. Itu remote control! Apa yang Ayu bakal buat?

Ayu: Robo! Datang sini!
Robo: YES MISS AYU.
Ayu: Mana cream pie yang saya mintak?
Robo: INSIDE THE KITCHEN.
Ayu: Good.
Robo: NAK SAYA AMBIL KE?
Ayu: Simpan dalam peti awak.
Robo: YES MISS AYU.

Ilya mula berfikir seketika. Mengapa Ayu hendakkan cream pie? Adakah mahu serve mereka? Perutnya berkeroncong, menyanyi lagu rock. Bisik hati Ilya, "Biarlah.. Aku lapar.."...

Robo: DATANG INI MISS AYU.
Ayu: Okey. Do it like we practiced.
Robo: YES MISS AYU.
Ayu: Okey,semua.. Dekat sini, makcik kantin hari ni cuti. So, akak nak bagi special treat untuk korang, BANANA CREAM PIE!
Yang Lain: Thank you!
Anis: Terima kasih!
Ayu: Oh.. No need to thank me..
Fatira: I can almost smell the wonderful .. Eik?? Bau apa ni?
Ayu: Akak tak nak ganggu korang.. So.. Bye!
Ain: Akak nak pergi mana?

Ayu tidak mempedulikan pertanyaan Ain. Dia berjalan dengan sopan santun, teratur ke tepi longkang kantin. Mungkin baginya tempat itu selamat. Tiba-tiba, kedengaran Ayu menjerit::

Ayu: ROBO!! NOW!!

Sepantas kilat, Robo membuka peti di dalam badannya itu dan membaling sekuat daya tangan robotnya itu, Banana Cream Pie ke arah mereka yang sedang duduk itu. Satu-persatu pie di baling, lagi-lagi, setiap pie itu terkena tepat pada sasarannya! Setiap di situ, kecuali Ayu, kena dengan serangan Banana Cream Pie itu cuma..

Marsha: Eh??!! Ini bukan Banana Cream Pie!
Ilya: Ini.. Banana Busuk Pie!
Liya: Banana Busuk Pie?
Ilya: Pisang yang dah busuk.. expiry date dah lepas..
Ain: Ilya! Watch out!!

Ilya tidak sempat mengelak. 'Banana Busuk Pie' terkena tepat di mukanya yang putih licin itu. Tocang kecil di rambut juga rosak. Sebaik sahaja tamparan Banana Busuk Pie terhinggap di mukanya, Robo berhenti beroperasi dan tiba-tiba sahaja tumbang.

Liya: I;m glad that was the last of it..

Oh tidak.. Bukan yang terakhir.. Ada banyak lagi! Secara tiba-tiba, segala jenis manisan, seperti Treacle, Maple Syrup, Chocolate, Vanilla Ice Cream dan macam-macam lagi, datang terbang ke arah mereka. Mereka berenam cuba untuk keluar dari Kantin itu. Sampai sahaja di pintu kantin, tiba-tiba.. BAM!! Pintu tertutup. Sebenarnya , tiada pintu pun di situ. Tetapi tiba-tiba sahaja ada pintu yang menutupi kantin besar itu. Sengsara mereka berenam asyik kena baling dengan buah-buahan , sayur-sayuran dan macam-macam lagi ke arah baju putih bersih mereka yang kini sudah pun kotor. Juga muka kurniaan Ilahi yang cantik sudah pun tercemar dengan pelbagai cecair liquid hasil Banana Busuk Pie..

Ain dan Ilya: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

---------------------
Group 5: Ummi

~ Mira (TheABS)
~ Dina (TheABS)
~ RosLinda (TheCutebabes)
~ Athirah (TheCutebabes)
~ Tasha
~ Alia Azmi ( Phoenix)

Group 6: Shikin , Meera

~ DemitRia (TheCutebabes)
~ Abby (TheABS)
~ Nina (TheCutebabes)
~ Aqilah
~ Nia

♣-♠-♣-♠-♣-♠

Group 5 dan Group 6 pula di join kan bersama-sama. Ummi , Shikin dan Meera sama-sama berjalan beriringan bagaikan melupakan 11 lagi ahli group di belakang. Sampai di suatu tempat, mereka berhenti. 11 lagi orang di belakang juga turut berhenti mengikut rentak Ummi, Shikin dan Meera.

Ummi: Masuk cepat.

Yang lain mengikut sahaja. Mereka masuk ke dalam tempat itu dalam keadaan yang gelap teramat seperti tandas yang baru dijejaki oleh Group 1 tadi. Satu langkah.. dua langkah.. tiga langkah.. PREOOOOTTT...

Nina: Bunyi apa tu?
RosLinda: Toys lah..
Nina: Oh.. Buat orang panik je..

Tiba-tiba.. Muncul satu wajah yang cantik. Cantiknya.. fikir kesebelas-sebelas orang itu. Tanpa mereka sedari, 3D glasses telah pun disarung ke mata mereka. Bagaimana? Aku pun tak tahu.. (hehe)

Abby: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!
Meera, Shikin dan Ummi: Enjoy your stay at the HAUNTED ROOM OF SERI BANGSAR!
DemitRia: AAAHHH!!
Tasha:AAAAAAAAAAAAHHH!!!

Sebaik sahaja Ummi, Meera dan Shikin meninggalkan bilik gelap itu, kesebelas-sebelas mereka menjerit sekuat hati. Manakan tidak, wajah wanita yang cantik tadi itu bertukar menjadi wajah yang menakutkan lagi menyeramkan. Tidak berani mereka berpaling ke belakang. Bagaikan sudah terpukau dengan wajah wanita tersebut.

Tiba-tiba, mereka terdengar bunyi BZZZ..BZZZ…

Marsha: Phone sape tu?
Semua: Not us!
Nina: Bees!!

@-@-@-@-@

Semua ahli The Prettybabes, Alyia, Cuna, Yana, Ayu, Ummi, Meera dan juga Shikin berkumpul semula di tapak perhimpunan di mana tempat asal semua Tingkatan 4 yang lompat tingkatan berkumpul. Ayu melihat jam tangan SWATCH di tangannya. Baru pukul 11 pagi. Sekejap sahaja kerja sudah beres.

Alyia: So? Macam mana?
Cuna: I got them all freaked out! Diorang definitely tengah merana terperangkap dalam tandas tu. Tak lama lagi diorang pasti akan tahu dalam tandas berhantu tu, ada penghuni kecil yang tidak mereka sukai yang sudah pun saya letak di dalam tandas sebelum sampai ke sini.
Alyia: Bagus. Yana?
Yana: Diorang memang sekarang sengsara dengan lipas, cicak dan tikus yang dah memang ada. Saya pasti, cicak, lipas dengan tikus itu sekarang mesti tengah berseronok ada teman yang baru dekat tempat tinggal diorang tu. Line tak ada so they can’t call for help. Stor tu dalam sangat lubangnya.
Alyia: Good work! Nak tahu saya pulak?
Yang lain: Nak!
Alyia: Sesaat sahaja tapak kaki diorang berenam yang masuk bilik denda Cikgu Rosma tu, Terus melekit-lekit kaki! Lagi-lagi sebab saya suruh diorang semua tanggalkan kasut. Seronok sungguh saya tengok diorang mandi tahi hidung or as the Nickelodeon Channel call, Slime! Mesti tengah happy berenang-renang dalam sea slime terima kasih kepada Professionalist yang saya upah nak buat slime tu! Diorang tak tahu, saya yang licik ni, dah awal-awal lagi cilok phone masing-masing. Mesti tengah berenang cari phone diorang yang kononnya tenggelam dalam slime..
Meera: Wow! Memang licik ketua kita!
Alyia: Ayu? How about you?
Ayu: I am very sure they are having a good time at feasting the sugar that makcik kantin buang tu! All sorts of kinds ada! Lagi-lagi dengan menu utama , Banana Busuk Cream Pie! Takdelah membazir semua makanan terbuang tu!
Alyia: Genius, Ayu! Genius!
Ayu: Alah… Sebab Alyia jugalah saya dapat laksanakan plan ni dengan perfect!
Alyia: Hehehe.. So.. Ummi, Meera and Shikin? What happens dekat kumpulan gabungan korang?
Ummi: Let me, Meera, Shikin. We let them in the Audio room macam yang awak suruh, Alyia! Mesti diorang seronok tengok cerita hantu yang memukaukan, thanks to Shikin’s brilliant acting!!
Alyia: Acting?
Meera: The ghost, the lady ghost, itu sebenarnya Shikin! She really did it! Dari wanita yang memang gila ayu and cantik, jadi perempuan hantu yang gila menakutkan! Sampai saya sendiri pun takut nak pandang!
Shikin: The best part is, masa lebah masuk dalam bilik audio tu! Really fun! Diorang memang definitely lari bertempiaran sebab nak lari dari saya aka the lady ghost and the bees!
Alyia: You all ARE the masters of pranking!
Yang Lain: WE KNOW!
Alyia: Okey! Kejap lagi Pak Tam datang hantar kita pergi rumah Pengetua Hajah Zainah!

The Prettybabes sememangnya merancang perkara ini. Pak Tam datang 1 minit selepas Alyia selesai berkata-kata. Kesemua ahli The Prettybabes seronok dan sedang tersenyum hingga ke telinga! Ini semua kerana prank yang berjaya dilaksanakan dengan cemerlang, gemilang dan terbilang.

Pak Tam: Cik Alyia, kita dah sampai.
Alyia: Terima kasih, Pak Tam. Nanti saya call Pak Tam ambil kami semua.
Pak Tam: Baik Cik Alyia.

0 fan(s):